Nassfeld újratöltve

Hírek , beszámolók, úti cél ajánlók

Feltöltve: 2014-03-06

Bevallom, korábban jártam már Nassfelden, így ezúttal biztosra mentem, amikor újra ezt a síterepet szemeltem ki célpontként, de a most itt látott hómennyiség még engem is meglepett.

Igaz, Karintia legnagyobb síterepét egyedi mikroklímája miatt máskor is nagy hóbiztosság jellemzi, és hóágyúból is van bőven, idén viszont a sípályák karbantartása főleg azt jelentette, hogy a felvonókat és a hüttéket kiszabadítsák a hó fogságából.

Amikor megérkeztünk 450 cm-ről szóltak a jelentések, indulásunk napjára ez 470 cm-re hízott, és akkor még csak február 23-át írtunk. Nem véletlen, hogy ebben a szezonban egészen április végéig garantálják itt a pályák működését még mindig sok-sok hóval.

Ennyi hó láttán a síelőnek összefut a nyál a szájában, így sietve csekkoltunk be, nem mellesleg pályaszállásunkra a síterep egyik legszebb részén, Sonnenalpén, és irány a 2000 méter magas csúcs, a Madritsche. Ha egészen lentről indulunk, akkor is csak 17 perc az út a Millenium Express felvonóval, így viszont 5 perc alatt felérünk Ausztria leghavasabb csúcsára, legalábbis idén biztosan itt van a legtöbb hó.

Ezen a síterepen összesen 110 kilométer pályát lehet besíelni, a legtöbb piros, de van néhány fekete és a kezdőknek kék is, és már ezért is érdemes a 600 kilométert megtenni idáig. Ráadásul mindez az olasz határ mentén, kulináris élményekkel.

Ettél már friss halat 2000 méteren?

A csúcsról indulva piros és kék pályákon is átcsúszhatunk a határ túloldalára, igaz az olasz sípályákat egyelőre innen nem érhetjük el, mégis érdemes a hegyen lecsatolni és 100 métert gyalog megtenni Pontebbáig, hogy a környék egyik legjobb haléttermében ebédelhessünk. Akárhányszor itt síelünk, nem szalasztjuk el a da Liviot, hogy friss halat, rákot vagy kagylót együnk a havas csúcsok között, s hogy még különlegesebb legyen az élmény, ezúttal mindezt szakadó hóesésben tesszük.

Persze van pizza is, igazi, nem olyan, mint az otthoni szerény utánzat, de a tengeri halnak és kagylónak itt ki tudna ellenállni. Vongolés tagliatelle, cozze kagyló fehérborban, grill tintahal és tengeri süllő – csak néhány kedvenc az étlapról, nem is értem, mit keres a sícipő a lábamon. A sí és a nagy hó amúgy meghozza az étvágyat, és a könnyű tengeri ételek nem is nehezítik el a lábat. Innen indulunk tovább a 2195 méter magas Gartnerkofelre, a másik csúcs, ahonnan pazar kilátás nyílik a környező hegyekre.

Panorámahütte és forró csoki Gartnerkofelen

A 110 kilométernyi pályából még maradt hátra jócskán, nekem úgy tetszik, erről a csúcsról indulnak a legjobb piros pályák, elég meredeken, ívesen és csodás kilátással menet közben, már amennyiben van időnk és energiánk siklás alatt a környező tájban is gyönyörködni. Minden esetre érdemes ezen a tetőn pihenőt tartani, mert isteni forró csokit adnak a hüttében, igazi tejszínhabbal, habszifonból (bár ez Ausztriában nem is annyira meglepő, csak mi ámulunk el újra és újra ezen az apró figyelmességen).

Tiszta időben messze ellátni innen az Alpok csúcsait, napsütésben pedig nem is nagyon akaródzik továbbindulni, pedig még hátravannak a legjobb részek. Másnap a napsütés ellenére sincs jegesedés a pályán, ami a halálom, a vastag hótakaró pedig ma is frissen ratrakolt, bár délutánra sajnos a síelők és a snowboardosok összetúrják, már ahogy ez lenni szokott. Gyakorlatilag valamennyi csúcs és pályarendszere más-más élményt kínál, változatos tájakkal különböző nehézségi fokozatokban.

Válassz wellness szállást!

De legalábbis olyan panziót vagy vendégfogadót, ahol minimum egy szauna várja a leharcolt sízőt. Ilyet találni pedig nem ördöngös dolog itt, hiszen majd minden szállás kínál effajta kényeztetést. Nekünk ezúttal a budapesti Nassfeld Információs Iroda egy olyan wellness szállodát biztosított 1500 méter magasan, ahol nem csak hagyományos finn, de bioszauna és gőzfürdő is rendelkezésre állt jégkúttal és merülőmedencével. Ausztriában a felöntés, vagyis a szaunaszeánsz kihagyhatatlan, sőt kötelező. Nem is szalasztottuk el síelés után mi sem a hatórásit, amely során minden nap más-más illóolajat használtak a Falkensteiner szállodában, mézeset, citrusosat, gyógyfüveset. De már az is kellemesen ellazítja a széthajtott izmokat, ha csak pár percre beülünk a gőzbe vagy az alpesi gyógynövényekkel illatosított bioszaunába és persze este már nem is kell altatni senkit.

Miért síelj Nassfelden?

- Csak hatórányira fekszik Budapesttől (lemértük)
- 110 kilométernyi sípálya, Európa legnagyobb természetes korcsolyapályája, a Weissen-tó és több kilométernyi, kivilágított szánkópálya vár
- Idén április 21-ig tart a szezon
- Sok-sok kedvezményt adnak a magyar vendégeknek
- A gyermekeknek nyolc éves korig minden szolgáltatás ingyenes
- A felnőtt síbérletekhez ingyen sí aláöltöző jár a budapesti irodában
- Panorámás napozóteraszok a pályákon
- A síszervíz szolgáltatás mindössze 8 euróba kerül, a várakozási idő pedig nem több mint 5-10 perc
- Ingyenes sítároló a Millennium Express völgyi megállójánál
- Az Alpok legmenőbb kalandparkja várja a kalandvágyókat carvinggal, skifox-szal, snowbike-kal és snowskate-tel
- Külön snowpark a snowboardosok számára
- Az Alpok leghosszabb kivilágított sípályája itt található
- Nassfeld Ski Sun&Fun akció: apartman önellátással már 12 000 Ft-tól

Nassfeld Információs Iroda
1052 Budapest
Fehérhajó u. 8-10. Félemelet 4.